Audiovisueel als fundering

De term audiovisueel doet u waarschijnlijk niet direct denken aan het hebben van grote invloed op perceptie. Terwijl de term dat wel heeft! Een groot deel van wat de mens meemaakt is gebaseerd op dit gebied. Zo zien wij veel, maar horen wij ook veel. Samen maken deze factoren een algeheel plaatje. En zo werkt het ook bij evenementen. Audiovisueel is hierbij de fundering die zorgt voor een goede verloop van het evenement. Want zonder, kan een concert, festival, beurs of ander evenement niet tot haar volle recht komen.

Audiovisueel op festival

Op festivals treden verschillende artiesten op en afhangend van het soort festival, vallen zij onder verschillende genres. De muziekstijl onder alle optredende artiesten is niet altijd gelijk. Vandaar dat ook de instellingen op gebied van licht en geluid ook moeten kunnen differentiëren. Alleen met een solide basis qua apparatuur is dit mogelijk. Festivals vragen op het ene moment keiharde muziek en een uur later juist dromerig akoestisch gitaarspel. En wat te denken van visueel? Aantrekkelijke lichtshows passen behoorlijk goed bij harde muziek. De energie wordt als het ware nog beter overgedragen op het publiek. Lasers, snel knipperende lampen en vlug van kleur veranderende lichten. Maar ook bij de rustigere optredens speelt beeld en licht een grote rol. Juist omdat deze optredens zo ‘puur’ zijn, kan dit gevoel bevestigt worden door een intieme sfeer te creëren met de lichten.

Licht en geluid op kleinere evenementen

Ook op kleinere evenementen speelt audiovisueel een grote rol. Denk bijvoorbeeld aan trouwfeesten, jubileumpartijen of personeelsfeesten. Op deze evenementen wordt ook licht en geluid gebruikt. Het is belangrijk dat ook hier de fundering juist is. Mensen moeten verstaanbaar zijn, en zeker als er veel gepraat wordt. Bij bovenstaande evenementen is de groep kleiner dan bij concerten of festivals. Hierdoor wordt het persoonlijker en is de kans groter dat het publiek persoonlijk wordt aangesproken. Alle aanwezigen moeten dit dan uiteraard goed kunnen verstaan. Daarbij is ook hier visueel van groot belang. Dit draagt namelijk bij aan de gezelligheid en de sfeer van de avond. Hoe leuker de locatie is aangekleed, hoe minder zakelijk het wordt en hoe losser de mensen worden. En dat laatste is juist bij kleinere evenementen een doel.

Audiovisuele beleving van bezoekers

Het belangrijkste woord is sfeer. Zet met de fundering op audiovisueel gebied een mooie sfeer neer. Eentje die past bij uw bedrijf en die uitdraagt wat u of uw business zelf ook wil uitdragen. En zorg voor een sfeer die een tijdje blijft hangen. Een geslaagd feest is een evenement waar naderhand nog positief over wordt nagepraat. Met een fundering op audiovisueel gebied zorgt u ervoor dat dit doel een stuk makkelijker behaald wordt.

https://www.ampco-flashlight.com/nl/audiovisuele-oplossingen/