De traditionele voorbeelden van digital signage zijn overduidelijk. In reclame-uitingen bij kledingwinkels of winkels met andere producten, of bij informatiepunten van de bus of de trein, is het nut van het beeldscherm niet te missen. Maar er zijn nog andere toepassingen waar je misschien niet zo snel aan had gedacht. De Qyn klant cases geven je duidelijke voorbeelden van toepassingen van digital signage. En met die voorbeelden kun je ook voor jouw organisatie bepalen wat de toegevoegde waarde is.

Korte beslismomenten

Neem als voorbeeld het tankstation Total. De meesten mensen komen hier om te tanken, maar de eigenaar van het tankstation verdient meer aan de overige producten die hij verkoopt, dan aan de verkoop van benzine of diesel. Al die extra bijproducten moeten in rap tempo onder de aandacht gebracht worden, want de klant komt binnen en betaalt het liefst zo snel mogelijk om weer op pad te kunnen gaan. Losse producten op weg naar de kassa zie je nog wel staan. Maar wat is er nog meer in de aanbieding? Vaak weet je pas dat je het nodig hebt, als je het ziet. En dus maakt ook Total gebruik van digital signage en narrow casting.

Wachttijden beïnvloeden

Ook zie je digital signage steeds vaker in ziekenhuizen. Je kunt op deze manier veel informatie krijgen over afdelingen in het ziekenhuis of de voorbereiding op een behandeling als je in de betreffende wachtkamer zit. Spanning kan worden weggenomen, als je van te voren de vragen van een patiënt al beantwoorden kunt. Over het algemeen maakt het kijken naar een scherm met relevante informatie de ervaring van de wachttijd korter bij de klant. Je kunt de informatie zelfs afwisselen, als de volgende persoon in de wachtkamer aan de beurt is. Dan is het een manier om volgorde en bewegwijzering te realiseren.